Bland Toaborstar och Hår-Trimmers

Plötsligt börjar det växa hår ur alla hål: öronen, näsan… och, ja, ni vet.
Kollar olika kataloger och hittar en näshårstrimmer i Teknikmagasinet. Eller fyra, om jag ska vara korrekt; en ”billigare” för ynka 149 spänn, och så en lyxigare variant från Panasonic som går loss på nästan 199.

Det är dyrt med näshår….

PÅ jobbet snackade vi om ” hår ” en gång minns jag ..
En kollega brukar brukar ta hjälp av kökssaxen när stråna börjar spreta ut.

Jag vet, det är fånigt, men det tar liksom emot att knalla in till butiken och be att få titta på en näshårstrimmer sa han.
Ungefär som att fråga efter avlusningsmedel på Apoteket; varenda jävel vänder sig om och glor på en, som om man just strålats ner från Mars..Eller som att köpa kondomer av den där snygga tjejen/killen på Pressbyrån. Det känns jobbigt.

 Fast på senare år har kondomköpandet blivit mindre rosenkindat. Idag är det ju helt OK att knulla. Sex är kul, sex är socialt, sex är tamigfan bra för både hyn och blodomloppet. Idag behöver man inte skämmas för sina kondomköp, tvärtom så visar du som kund bara att du är en kul och porrig och social tjej/ kille…

 Nä, då är det pinigare att tjacka en näshårstrimmer…..

Tycker jag. För hur jävla kul, på en skala, är det att gå fram till en snygg expedit och liksom erkänna att man har problem med en massa hår i näsan? OK, nu är det många fula som jobbar på Teknikmaggan, men ändå…Jag vill inte bjuda dem på det, heller.

 Toaborstar är inte heller så skojigt att köpa, när jag ändå är inne på pinsamheter. Ni vet, en sån där man rensar toan med efter att ha utfört nummer 2. Sist jag köpte en toaborste råkade jag hamna hos en kassörs modell skitsnygg-kille-runt-tjugo och medan jag stod där och fipplade med betalkortet, så betraktade han mig uppifrån och ned, ingående, och jag kunde nästan höra hans tankegångar: ”Jaha, den här kärringen  ska hem och skita, undrar om hon tvättar händerna efteråt…?”

 En skitsak, kan tyckas, men det känns jobbigt. Skitjobbigt